Jótállási feltételek
A termékre az importőr: Kakasi Zoltán E.V. 6000 Kecskemét, Szamóca utca 26.. adószám: 66876827-2-23 e-mail: info@futhetoruha.hu fogyasztói szerződés keretében történő értékesítés esetén 1 év általános jótállást vállal a 151/2003.(IX.22.) Korm. rendelet alapján a „Jótállási feltételek” fejezetben részletezett feltételekkel és jogszabályok figyelembe vételével. A fentiekben vállalt feletti és az általánostól eltérő jótállásról a kereskedő ad tájékoztatást.
A vásárolt termék típusa:
…………………………………………………………………………………………………
A vásárolt termék megnevezése:
….……………………………………………………………………………………………
Gyári szám (amennyiben van):
………………………………………………………………………………………………..
Gyártó neve és címe: Alphatek Computers Ltd. Unit 13 SQ2 Aerodrome Close Loughborough LE11 5RJ Egyesült Királyság
Vásárlás időpontja:…………………………………………
A termék fogyasztó részére való átadásának vagy (amennyiben azt a vállalkozás, illetve annak megbízottja végzi) az üzembe helyezés* időpontja:
(*a megfelelő aláhúzandó)
…………………………………………
…………………………………………
eladó aláírása, bélyegzője
Kijavítás esetén töltendő ki!
A jótállási igény bejelentésének időpontja | |
Kijavításra átvétel időpontja | |
Hiba oka | |
Kijavítás módja | |
A termék fogyasztó részére való visszaadásának időpontja |
Kicserélés esetén töltendő ki!
Kicserélés történt, amelynek időpontja |
Kicserélés esetén töltendő ki!
Kicserélés történt, amelynek időpontja |
Jótállási feltételek
Általános tudnivalók
- A vásárló a jótállási igényét az egyedi azonosító jegyekkel ellátott, eredeti jótállási jeggyel érvényesítheti. Kérjük, gondosan őrizze meg,mert az elveszett jótállási jegyet a forgalmazó külön díj megfizetése ellenében sem tudja pótolni!
- A jótállási jegy akkor érvényes, ha azon pontosan fel van tüntetve a termék típusa, gyártási száma (amennyiben van), a vásárlás/üzembe helyezés dátuma, és szerepel rajta a terméket a fogyasztónak közvetlenül eladó cég, kereskedő (a továbbiakban: vállalkozás) neve, címe, aláírása, bélyegzője, valamint a vásárlás időpontja kétséget kizárhatóan megállapítható.
- A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés, átírás, vagy valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenítését, a jótállás megszűnését vonja maga után.
- Jótállási időn belül a termék rendeltetésszerű használata során bekövetkezett meghibásodását kizárólag a forgalmazó által megbízott hivatalos márkaszerviz javíthatja a hiánytalanul kitöltött, érvényes jótállási jegy bemutatása esetén.
- Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás
I. A jótállás időtartama
- A 151/2003.(IX.22.) Korm. rendeleten alapuló kötelező jótállás időtartama 1 év, amely a terméknek, a fogyasztó részére történő átadás napjával kezdődik.
- Ha a termék a jótállási időn belül, rendeltetésszerű használat mellett meghibásodott, a jótállás időtartama a készülék javításra történő átvétele és a készre jelentés között eltelt idővel meghosszabbodik.
- Ha a termék nem javítható és a fogyasztó cserét kér, úgy az új termékre a jótállási idő ismét 1 év.
- A jótállási igény bejelentése és érvényesítése
- Ha a termék a vásárlástól számított 3 munkanapon belül meghibásodott és a fogyasztó, emiatt kíván csereigényt érvényesíteni, úgy a vállalkozás köteles a terméket cserélni feltéve, hogy a termék meghibásodása bizonyított és jótállási igény érvényesítését kizáró ok nem áll fenn. A csere nem okozhat jelentős kényelmetlenséget a vevőnek.
- A fogyasztó, a jótállási időn belül meghibásodott termék kijavítása iránti igényét elsősorban a Jótállási jegyen megjelölt márkaszerviznek, jelentheti be, de fordulhat közvetlenül a forgalmazóhoz is.
- A jótállási igényt bejelentettnek tekintjük a hiba írásban (telefonon, e-mailben) történő bejelentésével.
II. A forgalmazó és a javítószolgálat jótállással kapcsolatos kötelezettségei
- A termék eladásakor a vállalkozás köteles a terméken és a Jótállási jegyen feltüntetett adatokat egyeztetni és a vásárlás dátumának feltüntetése mellett a Jótállási jegyet a termékkel és vásárlást igazoló bizonylattal együtt a fogyasztónak átadni.
- Szabálytalanul, vagy hiányosan kiállított jótállási jegyért a következmények a vállalkozást terhelik.
- A 49/2003.(VII.30.) GKM rendelet 4.§-a értelmében a márkaszerviz törekszik arra, hogy jótállásos terméknél a javítás 15 napnál ne tartson tovább.
III. A jótállási igény érvényesítését kizáró okok
- Megszűnik a forgalmazó jótállási felelőssége, ha a márkaszerviz bizonyítja, hogy a bejelentett hiba a nem rendeltetésszerű használat, átalakítás, szakszerűtlen szállítás, tárolás, elemi csapás, erőszakos külső behatás, vagy illetéktelen javító szerviz beavatkozásának következménye.
- Kizárja továbbá a jótállási igény érvényesítését, ha a termék meghibásodása azon okra vezethető vissza, hogy a fogyasztó nem tartotta be a termékhez adott használati, kezelési útmutatóban foglaltakat, beleértve a karbantartásra vonatkozó előírásokat is.
- Jótállási igény nem érvényesíthető, ha a Jótállási jegy nem érvényes, valamely lényeges adat – különös tekintettel az eladás dátumára - nem azonosítható, vagy valótlan, illetve a termék gyári száma hiányzik, nem egyezik, vagy nem olvasható.
- A fogyasztó kötelező jótálláson alapuló jogai
- A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.
- Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó
- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
- Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
- A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
- Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
- A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.
- A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
- Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (Bács-Kiskun) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
- A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.